Promotor
prof. dr hab. inż. arch. Mateusz Gyurkovich
Recenzent
dr inż. arch. Piotr Langer
Tytuł pracy
Architektura jako narzędzie sprzyjające integracji pokoleń. Projekt centrum integracji społecznej dla dzieci i seniorów.
Jednostka dyplomująca
A9 – Katedra Urbanistyki i Architektury Struktur Miejskich
Opis idei projektu
Praca obejmuje przedstawienie współczesnej architektury, która tworzy przestrzenie wspierające, jak i aktywujące interakcje pokoleniowe. Głównym założeniem projektu jest umocnienie więzi pomiędzy najmłodszymi oraz najstarszymi osobami. Budynek został podzielony na 4 poszczególne funkcje, które tworzą różnorodne prostopadłościenne bryły. Począwszy od przestrzeni mieszkalnych dla seniorów, strefę z główną myślą o dzieciach, gdzie powstała przestrzeń zaadaptowana pod wszelkie wymogi oddziału przedszkolnego wraz z wspólną jadalnią dla najmłodszych i seniorów. Idąc dalej zaaranżowano powierzchnie jako ogólnodostępną, sprzyjającą wszelkim kontaktom międzypokoleniowym, która jest dostępna dla wszystkich, otwarta i zapraszająca lokalną społeczność, co również wpływa na zacieśnianie więzi. Ostatnia część przeznaczona jest jako strefa sportowa oraz rehabilitacyjna, gdzie skupia się na zachęcaniu do aktywnie spędzonego czasu. Centrum międzypokoleniowe ma posłużyć jako łącznik, a nie bariera. Syntezą projektu są przestrzenie wspólne, które spełniają się jako pozycja integratorów.