Kinga Renc

Promotor

Prof. dr hab. inż. arch. Maciej Radomir Motak

Recenzent

Dr inż. arch. Anna Ziobro, prof. PK

Tytuł pracy

Terapeutyczna Szkoła Podstawowa dla dzieci w spektrum autyzmu

Jednostka dyplomująca

Katedra Historii Architektury i Konserwacji Zabytków A-1

Opis idei projektu

Celem tego projektu było zrozumienie, jak dzieci w spektrum autyzmu postrzegają przestrzeń oraz stworzenie szkoły, która skutecznie wspiera ich rozwój. Jednym z założeń była elastyczność przestrzeni, która poprzez swoją różnorodność  odzwierciedla specyfikę tego zaburzenia.

Projekt bazuje na międzynarodowych wytycznych ASPECTSS™ Design Index, które określają siedem kryteriów projektowania przestrzeni w sposób, który minimalizuje występowanie barier architektonicznych. Jednym z kryterium, które stało się główną koncepcją jest podział funkcji ze względu na generowane bodźce.

Istotnym elementem projektu było także wykorzystanie lokalnych materiałów budowlanych, takich jak kamień wapienny i drewno. Zostały wybrane ze względu na ich znaczący wpływ na percepcję przestrzeni przez użytkowników.