EAAE ANNUAL CONFERENCE AND GENERAL ASSEMBLY MÜNSTER 2024

W dniach 28 sierpnia do 31 sierpnia 2024 r. w Münster odbyła się doroczna konferencja EAAE Annual Conference “LESS IS MUST” zorganizowana przez European Association for Architectural Education i Münster School of Architecture University of Applied Sciences. Członkiem Prezydium prestiżowego stowarzyszenia EAAE jest Dziekan Wydziału Architektury PK Pani prof. dr hab. inż. arch. Magdalena Kozień-Woźniak, która uczestniczyła w obradach Konferencji i w spotkaniu Prezydium EAAE.

Na konferencji szukano odpowiedzi na istotne obecnie pytania m.in. jakie umiejętności są potrzebne, aby sprostać aktualnym i przyszłym wymaganiom praktyki architektonicznej oraz w jaki sposób wykładowcy mogą organizować programy nauczania, aby zachęcać studentów do podejmowania w większym stopniu indywidualnej odpowiedzialności. W trakcie siedmiu równoległych sesji zaprezentowane zostały wystąpienia poświęcone: badaniom naukowym (Programming), praktyce zawodu architekta (Design, Resources and Circularity, Structure and Construction, Less is Hapiness) i nauczaniu architektury (Education Concepts, Visions: Less Utopia). Architekci reprezentujący instytucje edukacyjne, firmy projektowe i organizacje non-profit z całego świata dzielili się doświadczeniami, dokonaniami i przemyśleniami na temat aktualnych problemów współczesnej architektury i jej nauczania. W ramach sesji dotyczących dydaktyki wypowiedzieli się także profesorowie Wydziału Architektury naszej Uczelni. Prof. dr hab. inż. arch. Ewa Stachura (w imieniu swoim i prof. Amosa Bar-Eli z Holon Institute of Technology) zaprezentowała referat pt. “Transforming Architectural Education: Focus on the Preliminary Design Phase” i dr hab. inż. arch. Beata Makowska, prof. PK przedstawiła referat pt. “New Concepts in Freehand Drawing Education at Architectural Faculties”. Oba wystąpienia omawiały rezultaty inicjatyw dydaktycznych o innowacyjnym charakterze, podejmowanych obecnie na Wydziale Architektury naszej Uczelni (międzynarodowe warsztaty projektowe, dostosowania programu nauczania zajęć z rysunku odręcznego na kierunku Architektura Krajobrazu do zmieniających się potrzeb i przyszłych wymagań w zawodzie architekta).


/ima